Awatar użytkownika
Spoon8
Posty: 1
Rejestracja: 2012-08-03, 18:51

2012-08-03, 23:09

Witam! Jestem nowy na Basówce.pl jak i w świecie gitar. Czas to zmienić, postanowiłem się nauczyć grać na gitarze, i myślę o gitarze basowej. Czytałem tu różne posty i trafiłem na informację że każda gitara jest inna i inaczej brzmi, w sumie racja. Ja szukam Basówki nie jakiejś tam plastikowej jak guitar hero ale też nie mam money na jakieś profesjonalny sprzęt, więc chyba uderzę w używane, np. takie z piecykiem też ludzie wystawiają.

Więc

-Jaki piecyk by mi wystarczył do samej nauki, w domu, zakładając że nie jestem człowiekiem wymagającym?

-Skoro gitary mają różne brzmienia to jakiej marki gitarę kupić do czegoś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=Yj8hps9LJSs&feature=plcp
no chyba że to jest jakiś standardowy dźwięk gitary, może to zależy od pieca. hmmmm
Z tej strony jestem zielony, proszę więc tylko o dopiwedzenie na te pytania, wszystkie inne informacje, jak to na co zwracać uwagę przy zakupie itp. już mniej znam, wyczytałem z forum to co mogłem i zaglądam na wszystkie możliwe polskojęzyczne fora o gitarach by powiękaszać swoją wiedzę teoretyczną ;-)

Pozdrawiam!
Obrazek

BobPL
Moderator
Posty: 49
Rejestracja: 2012-01-20, 00:34

2012-08-27, 00:29

Może nieco późno, ale komuś informacje zawsze mogą się przydać.

Spoon8 pisze:-Jaki piecyk by mi wystarczył do samej nauki, w domu, zakładając że nie jestem człowiekiem wymagającym?

Tani. Serio - według mnie nie ma sensu pakować kupy kasy w małą pierdziawkę do grania w domu.
Inna kwestia jak mamy perspektywy na granie w kapeli - ale wtedy potrzeba przynajmniej ze 100-150w mocy RMS. Do domu, to i 10-15w wystarczy - fakt, że brzmieniem nie powali, ale szperając po różnych serwisach można takie wzmacniacze dostać dosłownie za grosze. Ja sam prywatnie gram w domu na chińskim wzmaku 15w - brzmi dość syfiato, ale w miarę klarownie pod względem artykulacji, łatwo można wyłapać błędy. No i dałem za niego czteropak + dychę za wysyłkę..