krzysiek89
Posty: 2
Rejestracja: 2011-02-15, 19:09

2011-02-15, 19:11

Witam,
Chcę się Was poradzić, szanowni forumowicze, odnośnie pieca do gitary basowej. Problem wygląda następująco. Nie znam się na wzmacniaczach basowych ani też nie znam preferencji ludzi z nich korzystających. Chciałbym wybrać odpowiedni sprzęt do sali prób, czyli taki, który spełniałby wymagania jak najszerszego grona basistów. Obecnie nie wiem nawet czy lepsze dla nich są z głośnikami 10" czy 15", także widzicie jaki mam problem:)


Czy w piecu basowym powinien być kompresor?
Czy pożądana jest wielopunktowa korekcja?
Czy 300W wystarczy?
Czy lampowy preamp jest potrzebny?

Kolumny niektórych producentów są podejrzanie, jak dla mnie, tanie. Czy kolumna 4x10" za ok 2000 jest warta uwagi?

Proszę o podanie konkretnych propozycji kompletnego, NOWEGO sprzętu( combo albo head z kolumną) w cenie do 4000zł MAX.

Hartke H3500 czy Ampeg B-2RE ?
do tego Ampeg B-410HLF ?

Pozdrawiam wszystkich,
Krzysiek

Awatar użytkownika
Willy
Posty: 130
Rejestracja: 2010-05-28, 10:31

2011-02-15, 23:20

za 4 tys masz już w czym wybierać. niestety nie powiem Ci jaki wzmacniacz powinieneś kupić, bo to Tobie ma odpowiadać jego brzmienie. Ja osobiście nie brałbym ampega, ale nie świadczy to o tym, że jest to słaby sprzęt - wręcz przeciwnie ;-)

kompresor nie jest niezbędny, ale zazwyczaj jest w droższych wzmacniaczach
graficzne EQ jest bardziej dokładne, ale tu też jest kwestia gustu. niektórzy lubią mieć czym kręcić, a drudzy wolą prostotę i biorą zwykłe EQ - treble middle bass...
300W starczy Ci spokojnie na próby, a nawet na koncerty w knajpach itp
lampa na preampie dodaje ciepła do brzmienia i to tez jest kwestia gustu.

musisz niestety sam ograć parę wzmacniaczy i/albo sprecyzować jakiego brzmienia oczekujesz od wzmacniacza
GMR Bassforce Custom Kahler tremolo system + Zoom B2 + SansAmp Programmable Bass Driver Di + LDM BA100

krzysiek89
Posty: 2
Rejestracja: 2011-02-15, 19:09

2011-02-16, 02:27

dzięki za odpowiedź.