srollq
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-03, 17:46

2012-01-03, 17:51

Jestem kompletnie zielona co do gitar, dwa lata temu kupiłam klasyczną i dupa wyszła, bo ręką nie potrafię objąć ładnie gryfu :-/ pomyślałam o czterostrunowej gitarze basowej, moje pytania brzmią:
1. Czy nauczę się czegokolwiek sama z poradników internetowych?
2. Nie chcę wydać więcej niż 500 złotych czy na początek ta gitara http://allegro.pl/ale-zestaw-gitara-bas ... 86677.html nadaje się na sprawdzenie, czy mnie to kręci?
3. Z racji na krótkie palce dam radę grać?
Nie chcę, żeby znowu wyszło tak jak z innymi rzeczami typu klasyczna, więc chcę mieć pewność, że zrozumiem i nauczę się czegokolwiek :-|

Awatar użytkownika
brainiac141
Posty: 47
Rejestracja: 2011-10-11, 17:59

2012-01-04, 19:05

Dlatego zamiast kupować z allegro na chybił trafił, warto przejść się do sklepu muzycznego, i wypróbować gitarę. Nawet jeśli trzeba jechać do sąsiedniego miasta, to warto, niż potem wydać tyle pieniędzy na marne.

Awatar użytkownika
dbcenter
Sklep Muzyczny
Posty: 123
Rejestracja: 2011-03-02, 19:16

2012-01-09, 21:58

1. Jest kilka fajnych szkół na bas w internecie, m.in. szkoła Mayones. Są też inne kursy, płatne i darmowe. Do tego masz wiele fajnych i rozwijających filmików na Youtubie. Trochę samozaparcia i spokojnie można się czegoś samemu nauczyć. Wiem to z własnego doświadczenia ;)

2. Nie polecam nowych gitar w tej cenie. Lepiej kupić coś starszego, używanego niż te chińskie badziewia. Zobacz sobie to: http://dbcenter.pl/komis-sprzet-basowy- ... s/p,226730 . Jest to już można powiedzieć kultowy bas. WIelu basistów zaczynało od niego swoją przygode z tym instrumentem. Gitara jest stosunkowo mała więc dla dziewczyny to chyba plus?! :). Gryf jest bardzo wygodny, jest po remoncie progów u lutnika. Bardzo niska akcja strun. Brzmienie również bardzo przyzwoite. Przede wszystkim jest to gitara sprawdzona, która nie zaskoczy Cie np tym, że za pół roku wypaczy się gryf jak bywa w tych nowych chińskich gitarach.