Awatar użytkownika
RMA69
Posty: 4
Rejestracja: 2011-05-17, 17:48

2011-05-17, 18:02

Mam problem, otóż gram od prawie 3 lat, a nie potrafię samodzielnie stroić. Nie mam żadnego nauczyciela i w tej kwestii raczej nikt by mi nie mógł pomóc... ja zawsze dostrajam bas ze stroikiem, ale wtedy nawet nie potrafię go przestoić np o ton niżej :/ jak widać, z moją wiedzą techniczną jest kiepsko...
Na czym to polega?

Awatar użytkownika
dbcenter
Sklep Muzyczny
Posty: 123
Rejestracja: 2011-03-02, 19:16

2011-05-17, 20:37

Pierwszy dźwięk np struny G (najcieńszej) musisz złapać zawsze z jakiegoś źródła (najczęściej z innego instrumentu) oczywiście na ucho. Kolejne struny dostrajasz w następujący sposób. Przyciskasz strunę D na piątym progu i dzwięk na tym progu powinien być taki sam ja pusta struna G. Ponieważ piąty próg na strunie D to własnie dzwięk G :). Później to samo robisz na strunie tylko dzwięk na piatym progu struny A (czyli dzwięk D) musi być taki sam jak dzwięk na pustej strunie D i analogicznie ze struną E.

Jest jeszcze jeden sposób strojenia na flażoletach: dostrajając struny G i D wydobywasz odpowiednio flażolet na siódmym progiem struny G i nad piatym progiem struny D. I analogicznie na reszcie strun

Jeśli chodzi o przestrajanie całego basu o ton niżej to postępujesz tak jak napisalem wyżej tylko pierwszy dzwiek musisz zlapać niższy.

Jeśli chcesz zestroić tylko strunę E to wedlug pierwszego opisanego sposobu to przyciskasz strunę E na siódmym progu i dzwięk musi być taki sam jak na pustej strunie A, Wtedy masz najgrubsza strune zestrojoną do D
www.dbcenter.pl- sklep ze sprzętem muzycznym
www.amptweaker.pl- nowa marka amerykańskich efektów gitarowych

Awatar użytkownika
RMA69
Posty: 4
Rejestracja: 2011-05-17, 17:48

2011-05-18, 18:45

Taak myślałam, jeśli chodzi o strojenie, tylko nie byłam pewna na którym progu :)

Dzięki za to o przestrojeniu, tego nie wiedziałam :)