erawiw
Posty: 2
Rejestracja: 2013-02-24, 21:28

2013-02-24, 22:05

Hej :-) To mój pierwszy post tutaj,więc z góry przepraszam jeśli powtarzam temat i w razie potrzeby proszę o połączenie tego tematu z istniejącym.
Dźwięki basu oczarowują mnie za każdym razem gdy tylko mam okazję je usłyszeć i od kilku lat zbieram się aby zacząć wreszcie naukę. Mam zatem kilka pytań jako iż w tych sprawach jestem totalnie zielona :-P
1.Jako tako było mi dane opanować podstawy gitary klasycznej a słyszałam że aby zacząć grać na basie trzeba w miarę dobrze grać na normalnej gitarze,to prawda? Wszędzie gdzie tylko się zapytam słyszę żebym sobie odpuściła bas nie potrafiąc grać na klasyku,wiec zastanawia mnie to czy jako 1 gitarkę można wybrać właśnie bas ;-)
2.Jak wybrać pierwszy bas? Z reguły omijam 'no name' jednak spotkałam się kiedyś z opinią, że nawet mając takiego noł nejma można długo cieszyć się jego brzmieniem,wystarczy wymienić jedynie klucze i struny na porządniejsze.
3.Jaka firma wg. was produkuje w miarę tanie i porządne gitarki? Mnie osobiście oczarowały Fendery i Corty,jednak Fender bardzo się ceni a Cort-no cóż,ta firmę albo się kocha albo nienawidzi (wywnioskowałam to po rozmowie z paroma basistami) ;-)
4.Czym kierować się przy kupnie basu i sprzętu?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
fatal
Doradca
Posty: 418
Rejestracja: 2012-03-28, 19:26

2013-02-25, 19:14

Witam kolejną basistkę na forum ;)

1. Żeby zacząć grać na gitarze basowej jedyne co jest potrzebne to gitara basowa i chęci nauki. BZDURY z klasykiem, oczywiście że teorie pojęta na gitarze zwykłej łatwo można przełożyć na gitarę basową ale naukę teorii przechodzi się prawie tak samo przy każdej gitarze. Jedyne co będziesz musiała obowiązkowo nadrobić z znajomym gitarzystą to chwyty gitarowe do których bass daje podkład ale to będzie przyjemne doświadczenie ;)