YamahaFieldy
Posty: 2
Rejestracja: 2015-07-08, 17:55

2015-07-08, 18:03

Witam,

Jestem tutaj całkowicie nowy. Gitarę mam od niedawna (3 miesiące), Yamaha TRBX-304. Mam problem z regulacją. Czytałem wiele stron poświęconym regulacji basu, ale przez to mam jeszcze większy mętlik i nie wiem co zrobić.
Brzęczą mi struny zwłaszcza na E. Nie wiem co mam zrobić, żeby to klekotanie ustało. Udało mi się to poprzez podniesienie strun, ale były one bardzo wysoko, przez co gra, zwłaszcza klangiem była niesatysfakcjonująca i niewygodna. Czytałem, że powinno być ok. 2 milimetrów pomiędzy 12 progiem a struną, ale mam 2,5 i już mi brzęczą. Nie wiem też jak zabrać się za gryf, bo wydaje się prostu, ale nie wiem nawet jak to sprawdzić dokładnie.
Generalnie jestem laikiem i wszystko wydaje mi się skomplikowane, dlatego proszę o radę jaka odległość powinna być pomiędzy x progiem a struną. Jak sprawdzić gryf i czy to wszystko? Po regulacji mostka i gryfu powinno być w porządku? Ile kosztowałaby pomoc lutnika przy tym? Czy może jednak jest to dziecinnie proste i obejdzie się bez lutnika.

Awatar użytkownika
HARAS
Posty: 81
Rejestracja: 2014-02-06, 16:51

2015-07-10, 03:07

Nie chce mi się rozpisywać :roll: a w tym linku masz to dokładnie ujęte co i jak, miłej lektury https://www.basoofka.net/node/46786-regulacja-basu
;-) a tak mam pytanko wiosło używka czy nówka
- jak nówka to masz gwarancję z reklamuj instrument i niech sie lutnik męczy a ty nie ponosisz żadnych kosztów.
- jak używka to popróbuj sam to wyregulować (w tym linku jest to dobrze opisane) jak to nie przyniesie efektu to pewnie już progi mają dość i też się nie obejdzie bez wizyty u lutnika tyle że już bedziesz musiał za to zabulić niestety.

YamahaFieldy
Posty: 2
Rejestracja: 2015-07-08, 17:55

2015-07-10, 15:03

HARAS pisze:Nie chce mi się rozpisywać :roll: a w tym linku masz to dokładnie ujęte co i jak, miłej lektury https://www.basoofka.net/node/46786-regulacja-basu
;-) a tak mam pytanko wiosło używka czy nówka